Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore.

HOME      ABOUT      PORTFOLIO      SHOP

100 TL VE ÜZERİ KARGO BEDAVA!

  /  Parfüm   /  Doğudan Batıya Parfüm Kullanımı
Ahşap masa üzerinde şeffaf cam parfüm şişeleri ve pembe beyaz ilkbahar çiçek yaprakları.

Merhaba sevgili Ulric de Varens takipçileri!

Yaşamımızın büyük bir kısmına yansımış olan ve sosyo-kültürel alışkanlıklarımızı belirleyen, geçmişten bugüne yansıyarak izler bırakan gelenek-göreneklerin, adet ve alışkanlıkların parfüm ve koku kullanımı üzerine konuşalım biraz…

Kültürlerin oluşturduğu davranış ve alışkanlıklar bazı konularda benzerlik gösterirken bazı konularda uçurum ayrılıklar ortaya çıkarıyor.  Parfüm kullanımı da farklılık gösterenlerden biri.

90’dan fazla ülkeye ihracat yapan bir marka olarak, tüketim alışkanlıklarını da detaylı değerlendirme fırsatımız oluyor. Asya ülkeleri için EDT (Eau de toilette) ve EDC (Eau de cologne) üretimine yoğunluk verildiğini, Ortadoğu için ise daha baharatlı, yoğun EDPler (Eau de Parfum) üzerinde çalıştığımızı söyleyebiliriz.Yaşanan coğrafyanın etkisi olarak verebileceğimiz en güzel örnekler Ortadoğu ve Güney Asya bölgeleridir. Arap ülkeleri ve Hindistan gibi ülkelerde çiçeklerin ve baharatların türlerinden kaynaklı olarak oluşan üretimin tüketime yansıması sonucunda, yoğun baharatlı ve yoğun çiçeksi notalar, amber, silhat gibi baskın öğelerin kullanıldığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Bu yörelerde kokuda baskınlık, ve kokuyu bastırma, koku ile kendini belli etme gibi davranışların ön planda olduğunu göz önünde bulundurarak, yoğun olarak EDP ve PARFUM kullanımın da diğerlerine göre daha yüksek oranda olması kaçınılmaz bir gerçektir.

Çin, Japonya gibi Uzakdoğu ülkelerinde ise kültürel öğelerin parfüm tüketim alışkanlıklarını şekillendirdiğini söylemek mümkün. Kültürlerinde bildiğimiz gibi saygı üçgenin en üst noktasını oluşturmakta ve saygıya yüklenen anlam parfümlerini bile etkilemektedir. Başkasının alanını ihlal etmeme kuralı, görünmez ancak etkili olan parfümlerine bile yansımaktadır. Kullanılan kokunun yakınındaki diğer kişileri kesinlikle rahatsız etmemesi oldukça önemli hale geliyor. Bu nedenle çay, narenciye ve beyaz çiçeklerden oluşan notaları tercih ederken, yoğunluk olarak Eau, Eau de Cologne gibi esans oranı düşük parfümleri tercih etmekteler.

Popüler kültürün zevkleri oldukça etkili şekilde yönlendirdiği Amerika ülkelerinin çoğunda ise EDT, EDP ayrımına çok girmezken, Kuzey ve Güney Amerika’da moda trendlerini takip eder gibi parfüm trendlerinin de ön planda olduğunu görüyoruz. Her yılın Pantone rengi ve tekstile yön veren Haute Couture tasarımlarının izinde moda nasıl şekilleniyorsa, parfüm ve koku sektörü de aynı şekilde o yılın popüler notaları üzerine çalışıyor ve popüler kültür takipçilerin koku seçenekleri sunuluyor.

Avrupa ülkeleri ise Doğu-batı sentezi gibi bir alışkanlık sergilemekte. Şarap ve modanın olduğu gibi kokunun da kalbi olan Fransa’da her tür parfüm tüketim alışkanlığını görmek neredeyse mümkün. Bunun yanı sıra ağır kokulardansa çiçeksi, hafif ancak karakteristik notalar barındıran parfümleri ön plana çıkardıkları yadsınamaz bir gerçek. Her ne kadar yeniliğe açık olsalar da özellikle Fransız kadınları kendi imza kokularını taşımayı tercih etmekteler.

Sizin parfüme bakış açınız ve tercihleriniz neler?

Post a Comment